روانشناسی ومشاوره

شهید مطهری: کسی که زیبایی اندیشه دارد زیبایی ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد

روانشناسی ومشاوره

شهید مطهری: کسی که زیبایی اندیشه دارد زیبایی ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد

چی شد چادری شدم؟ ماجرای واقعی و جالب


هنگامی که نشریه را گرفتم و جلدش را نگاه کردم چیز خاصی متوجه نشدم و تنها چند جمله در مورد حجاب بود که نزدیک بود به خاطر این نشریه را به گوشه ای پرتاب کنم اما نشریه را برگرداندم. اسمهای مطرح جهانی در یک نشریه حجاب برایم عجیب بود؛

ویکتور هوگو و هیچکاک رو چه به حجاب اسلام؟! به همین علت ترغیب شدم که این صفحه را بخوانم و آن هم مرا ترغیب کرد که باقی صفحات را بخوانم؛ هر چند پیش تر، از نصایح بزرگان دین خودمان (منظورم آخوندهاست) اصلا خوشم نمی آمد و عکس یکی از آنها در نشریه شاید تو ذوق من می زد؛ البته بعد از خواندن و اتفاقات بعد از آن نسبت به خواندن آثار آنها راغب هم شدم.

 

ادامه مطلب ...

دلیل پزشکی و روانشناسی حجاب در زنان و مردان

نگار : «تحقیقات و تجربه های علمی نشان می دهد که آن اندازه ای که مرد از نگاه کردن به تن و اندام زن تحریک می شود، زن از مشاهده مرد تحریک نمی شود. در روان شناسی جنسی نیز ثابت شده است که تمامی سطح بدن زن برای مرد محرک است، اما در مرد چنین نیست ».


وقتی که ما زن و مرد را با هم مقایسه می کنیم متوجه می شویم که از جهت انسانیت با هم مساوی هستند اما از جهت علایق و احساسات یکی نیستند و خیلی با هم متفاوتند. و همین علایق و احساسات باعث می شود که احکام الهی هم نسبت به آن ها تغییر پیدا کند .

فکر کنید اگر احکامی که بر مردها واجب بود، بر زن ها هم واجب می شد مثل (جهاد، خرجی خانواده، مهریه ووو)آیا این لطمه ای به احساسات زن وارد نمی کرد.آیا رفتن به جنگ با احساسات لطیف زن سازگار  هست. وقتی که این نکات و تفاوت ها را در کنار تحقیقات علمی دانشمندان قرار می دهیم خیلی جواب زیبایی  می شنویم در باب تفاوت ها جسمی و روحی زن و مرد که مرتبط است به بحث حجاب،

ادامه مطلب ...

حجاب؛ حلقه گمشده آرامش دختران

حجاب پاسدار ارزش‌هایی است که اسلام برای زن مقرر فرموده است و امروز این مهم حلقه گمشده آرامش دختران جوان ما شده است.

جود حجاب سبب می‌شود که زن ارزش خود را از حد یک کالای تجاری یا وسیله‌ای برای بهره‌دهی بیشتر بالاتر ببرد و هم خود برای خویش ارزش قائل باشد و هم جامعه را وادار به احترام کند.

حجاب سنگر زن است یعنی او را در برابر حملات فرهنگ‌های وارداتی حفظ می‌کند به تعبیر دیگر داشتن پوشش اسلامی در جامعه سبب می‌شود که هیچ زنی به زن دیگر به لحاظ ظاهر برتری نداشته باشد در این بین همه با هم برابر می‌شوند و سعی می‌کنند که مسلمانان خدمتگذار جامعه باشد و اهمیتی نخواهند داد که زنان دیگر چگونه لباس پوشیده‌اند.

ادامه مطلب ...

چرابدحجابی؟

۱-اولین عامل بی حجابی، بی تقوایی و عدم رسوخ ایمان در روح و جان خانم‏های بی حجاب است.

 زیرا اگر ایمان به خدا و روز جزا و اعتقاد به قرآن و احکام آن که یکی از آن‏ها حجاب است، کامل باشد، انسان باور می کند که دستورهای خداوند حکیم صد در صد به نفع فرد و جامعه می باشد.

 تخلّف و سرپیچی از آن فرامین در دنیا موجب بدبختی و در آخرت باعث عذاب و خذلان خواهد شد.

با چنین باوری قهراً انسان از ارتکاب معاصی که یکی از آن‏ها بی حجابی است، خودداری می کند.

پس در درجه اوّل باید خانواده‏ها سعی کنند افراد با تقوا تحویل جامعه نمایند و عوامل تبلیغاتی هم به جِدّ مردم را به تقوا و پاکی دعوت کنند.

ادامه مطلب ...

حیا و نجابت از ویژگی های مهم زنان

حجاب، دستوری دینی و از مسایل مهم جامعه است.

 این مسأله، با بسیاری از مسایل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

 این مسأله از آن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است، و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد، به همه افراد جامعه مربوط می شود.

 امام علی علیه السلام حجاب زنان را مایه حفظ و حُرمت و شخصیت آنان معرفی می کند و از این رو توصیه می کند که هر چه حجاب زنان کامل تر باشد، مصونیت آن ها بیشتر است ؛ چرا که تنها در سایه حجاب است که آرامش روانی، استحکام پیوند خانوادگی، استواری اجتماع و ارزش و احترام زن بیشتر می شود.


ادامه مطلب ...