امروزه بیشتر روانشناسان تربیتی معتقدند کارکنان مدرسه در سلامت روان دانشآموزان دارای نقشهای حرفهای هستند. مسوولیت اولیای مدرسه فقط در پرورش نیروی عقلی و آشنا کردن دانشآموزان به مسائل اجتماعی و اخلاقی خلاصه نمیشود. مدرسه مسوول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگارانه و تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی دانشآموزان نیز است.
در مدرسه فرزندان دوست داشتن و دوست داشته شدن را تجربه میکنند. معلم با محبت و توجه، آنان را در مسیر صحیح هدایت میکند، دانشآموز در مدرسه چگونگی برقراری روابط درست عاطفی، سازگاری با دیگران و مسوولیتپذیری را میآموزد و راههای مبارزه با کینهتوزی، دیگرآزاری و حسادت را یاد میگیرد.
ادامه مطلب ...